Słupki parkingowe, słupki drogowe, Zapory drogowe, słupki hydrauliczne w ziemi
Zapory drogowe dobiera się między innymi w oparciu o wymagany sposób użytkowania, np. do miejsc gdzie istnieje potrzeba zagrodzenia
przejazdu o sporadycznym ruchu można zastosować zapory ze sprężyną gazową które uruchamiane są poprzez rozblokowanie kluczem
trójkatnym. Zapora samoczynnie podniesie się wykorzystując energię zmagazynowaną w sprężynie gazowej.
2. Przy wjazdach o średnim obciążeniu ruchem kołowym stosuje się zapory elektromechaniczne, natomiast do miejsc o bardzo intensywnym
ruchu oraz tam gdzie wymagane jest duże bezpieczeństwo i skuteczność zabezpieczenia przejazdu stosuje się zapory z napędem
hydraulicznym.
3. Intensywność użytkowania podana w ilości cykli na dobę, oznacza maksymalną zalecaną liczbę cykli na dobę. Najłatwiej obliczyć docelową
intensywność mnożąc liczbę pojazdów przez 3 (średnia liczba użycia zapory drogowej).
Zapory stałe są idealnym uzupełnieniem do zapór ruchomych. Przeznaczone są do stałego blokowania przejazdu.
Szczególnie zalecane w lokalizacjach wymagających spójności architektonicznej, bądź szczególnej formy zabezpiecze-nia.
Do wyceny takich zabezpieczeń potrzeba spotkania na terenie na którym mają staną słupki ruchome chowane w ziemi .